Afacerile din vremea noastră tind din ce în ce mai mult către varianta de lucru fără hârtie/ Lucrul cu documente electronice e în general mai rapid, mai organizat, mai eficient din punctul de vedere al costurilor și mai bun pentru mediu.

În ciuda faptului că scanarea documentelor e deja o operațiune de rutină în multe birouri, am observat un anumit disconfort în rândul clienților noștri în ceea ce privește scanarea. În articolul prezent formulăm sfaturi tehnice pentru utilizarea fără griji a scanării.

Ce e un scaner?

Scanerul e parte a multifuncționalei folosit pentru scanarea documentelor. Scanerul e conectat la computer prin cablu sau „wi-fi” (rețea wireless). E de menționat că scanerul poate funcționa independent de computerul la care e conectată multifuncționala.

Cum scanez un document?

Pentru a scana, așezați documentul în scaner și rulați programul de scanare, care copiază și salvează documentul: fie în computer, fie pe o unitate de stocare externă (USB) documentul poate fi de asemenea trimis către email sau trimis într-un fișier al rețelei.

Mai multe informații despre scanare aici.

Salvarea documentului scanat

1. În computer

În primul rând selectează scanerul de pe computer, selectează apoi „Scanare document/fotografie” din fila/tab-ul Print, Scan&Fax . Opțiunea scanării va apărea pe ecran. Aici selectează dacă vrei să scanezi documentul în format „.pdf” sau „.jpeg”, apoi în fila/tab-ul Sursă, alege sursa documentului, geamul imprimantei (Flatbed Scanner) pentru cazul în care vrei să scanezi pagină cu pagină sau alimentatorul automat (automatic document feeder) pentru cazul în care vrei să scanezi mai multe pagini. Introdu documentul în tava de alimentare automată a scanerului. Selectează scanarea documentului. Va apărea o fereastră cu previzualizarea rezultatului scanării documentului, unde poți opta pentru setările de care ai nevoie (rotație, calitate, destinația documentului scanat). După scanare și selectarea Salvare document, vei fi întrebat unde vrei să salvezi documentul și sub ce nume îl salvezi.

2. Salvarea documentului scanat pe o unitate de stocare externă (USB)

Inserează unitatea de stocare externă (USB) în spațiul destinat pe partea din față stânga, dedesubtul ecranului. Odată acolo, selectează „USB Drive”, apoi „Scanează către”. Apoi alege formatul documentului și numele documentului. Pentru a schimba setările curente ale scanerului tău, selectează „Settings” (imagine cu gri)

3. Scanează direct către email

Selectează pictograma scanerului de pe desktop, apoi selectează „Scan to Email Wizard” din fila/tab-ul „Print, Scan & Fax” și urmează instrucțiunile de acolo. Ceea ce îți va seta adresa de email aleasă pentru trimiterea documentului scanat.
Apoi selectează „Scan”, „Email”, introdu adresa de email unde vrei să trimiți documentul scanat și subiectul mesajului pe care vrei sa îl trimiți. Apoi documentul va fi scanat și trimis pe adresa de email aleasă.

4. Scanarea către un fișier al rețelei

Selectează pictograma scanerului de pe desktop, apoi selectează „Scan to Network Folder Wizard” din fila/tab-ul „Print, Scan & Fax” și urmează instrucțiunile. Urmarea procedurii va stabili un fișier în rețea unde documentul scanat va fi trimis.

Optiprint îți oferă o gamă largă de multifuncționale cu opțiuni diferite în ceea ce privește scanarea și arhivarea documentelor. Pentru mai multe informații, contactează-ne aici: Contact Optiprint.

Echipa Optiprint e întotdeauna aici pentru tine

Dacă ai orice problemă legată de scanare, sună-ne +40 774 022 040 (București), +40 724 275 888 (Prahova), +40 374 100 800 (Botosani) sau contactează-ne pe email: info.buc@optiprint.ro, info.ph@optiprint.ro, info.bt@optiprint.ro.

Îți dorim printare, scanare și copiere lipsite de griji!