Dilemă: Nu ai imprimantă.

Ce ar trebui să faci: să cumperi, să închiriezi, să iei în leasing. Vom enumera argumentele pro și contra pentru fiecare dintre cazuri.

Se întâmplă iarăși. Printez un contract al unuia dintre clienții mei. Dintr-o dată imprimanta nu mai merge. Intru în panică întrucât nu știu ce să fac, contractul în discuție fiind al unuia dintre cei mai importanți clienți ai mei. Am început să caut soluții: să cumpăr, să închiriez sau să iau în leasing operațional?

Achiziția unei imprimante reprezintă un cost mare. Costul este cu atât mai mare, cu cât firmele nu știu cu exactitate cât printează, astfel că un calcul corect al costurilor e cu neputință. Dar avem și alte opțiuni, ca de pildă leasingul sau închirierea.

Leasingul

A lua o imprimantă în leasing poate fi o decizie bună, dacă lichiditatea financiară de care dispui e mică. Leasingul îți oferă posibilitatea de a plăti o sumă lunară fixă pentru o perioadă lungă de timp. Ceea ce îți permite să îți calculezi cheltuielile în avans. Dacă ești sigur că ai nevoie de imprimantă pentru un an sau mai mult, atunci leasingul e o opțiune bună. Mentenanța e inclusă. În majoritatea cazurilor obții și programul informatic necesar  pentru a putea monitoriza sau restricționa printarea documentelor companiei.

Contractele de leasing sunt semnate pentru perioade de timp relativ mari. Majoritatea pentru 5 ani. Trebuie să te asiguri că volumul de printare rămâne același. Altfel te trezești prins într-un contract care nu reflect realitatea. Acesta este un risc mare pentru companiile mici și mijlocii și start-up-uri. Acest risc a devenit clar în 2020 datorită pandemiei de Coronavirus, IMM-urile și-au redus activitatea, inclusiv printarea, dar contractele de leasing au rămas la fel.

Un alt dezavantaj al leasingului este faptul că e mai scump. 

Cumpărare

O altă opțiune e să cumperi o imprimantă sau multifuncțională.

Achiziția unei imprimante înseamnă un cost mare pentru un bun a cărui valoare se depreciază în timp. Prin achiziție, imprimanta devine bunul tău, deci ai o mulțime de opțiuni. Dacă nu mai ai nevoie de ea, poți încerca să o vinzi. 

Pentru achiziția unei imprimante, o investiție inițială mare trebuie luată în calcul. Această investiție inițială mare nu include consumabilele – cartușele – și nici reparațiile. Consumabilele sunt scumpe și în anumite situații depășesc investiția inițială. Dacă ai nevoie de reparații, fie te vei confrunta cu situația în care aștepți câteva zile, fie vei plăti mai mult pentru un serviciu rapid. Achiziția unei imprimante înseamnă că te ocupi singur de ea. Mentenanța nu e în mod evident un serviciu gratuit. Grija față de bunul achiziționat îți va consuma timp, nu numai bani. Iar dacă apelezi la garanția imprimantei, vei fi fără imprimantă câteva zile. 

Închirierea

Soluția optimă este închirierea Beneficiezi de multă flexibilitate, întrucât contractele de închiriere nu sunt la fel de lungi ca cele de leasing. E o soluție care nu necesită o investiție inițială mare. E soluția perfectă pentru afacerile care sunt la începutul activității și care își doresc să printeze fără griji.

Închirierea unei imprimante e o soluție care îți oferă o perspectivă de ansamblu a costurilor cu printarea. În cazul închirierii ai un cost lunar fix, în funcție de volumul tău de printare și primești imprimanta cea mai potrivită Acestea sunt evaluate si stabilite împreună cu experții noștri. 

Prețul închirierii include înlocuirea pieselor care se uzează așa că poți printa fără grija că imprimanta se strică sau că se termină cartușul și trebuie cumpărat altul.

Spre deosebire de situația în care cumperi o imprimantă și te ocupi de mentenanța ei, echipa noastră de intervenție răspunde extrem de rapid tuturor solicitărilor dumneavoastră. În 90% la suta din cazuri rezolvam problemele tehnice în aceeași zi lucrătoare. 

Soluția Optiprint îți permite să folosești un singur set de cartușe pe toata durata de viață a imprimantei. La Optiprint folosim multe materiale reciclate în procesul de producție, materiale care altfel ar ajunge la groapa de gunoi. De-a lungul activității noastre am salvat aproximativ 3,820,000 cartușe. 

Optiprint închiriază imprimante din 2009, piața fiind în continuă creștere și schimbare. 

La Optiprint clientul e evident pe primul loc, așa cum oricare dintre cei 4.100  clienți mulțumiți pot confirma. În România acoperim București și Ilfov, Prahova și Botoșani. 

Suntem o companie slovenă care se extinde prin franciză. În afară de Slovenia și România, suntem deja prezenți de asemenea în Croația, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Italia, Republica Cehă. Mai multe informații despre cum poți deveni partenerul nostru de franciză găsești aici.

Acum la sfârșitul articolului, ce vei face? Noi îți recomandăm închirierea. Mai sus am văzut de ce îți recomandăm închirierea. Îți oferă libertatea de a renunța la contract în orice moment, și în același timp îți oferă posibilitatea de a-ți petrece timpul în mod productiv sau plăcut, în loc să îl pierzi căutând tehnicieni care să-ți asigure reparația și mentenanța, cumpărând cartușe sau citind contracte.

La sfârșit am ales și eu pachetul Optiprint TOP (mai multe detalii aici).